136 éve
638 éve
293 éve
212 éve
160 éve
134 éve
128 éve
125 éve
124 éve
123 éve

Meghalt Rácz Aladár Kossuth-díjas cimbalomművész, aki komolyzenei hangszerré emelte a cimbalmot.67 éve
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
Camille Saint-Saens francia zeneszerző megnevezése után "a cimbalom Lisztje"-ként emlegették.
8 évesen kezdett zenélni édesapja zenekarában, majd Budapesten az EMKE kávéházban játszott. Nem tanult, nem olvasott kottát.
Az ő érdeme a cimbalom komolyzenei hangszerként való elismertetése. Főként Bach-, Lully-, Couperin-, Scarlatti-művek, és népi dallamok átiratait adta elő.
1926-ban Lausanne-ban adta első önálló cimbalomhangversenyét, koncertútjai során csaknem egész Európát bejárta. Sok zeneszerzőt ihletett meg, akik addig nem ismerték a hangszert. Igor Sztravinszkij cimbalomórákat vett Rácztól, és átiratokat komponált számára a hangszert két kis szerzeményében: Rag-Time, Walzer és Polka című műveiben szerepeltette.
8 évesen kezdett zenélni édesapja zenekarában, majd Budapesten az EMKE kávéházban játszott. Nem tanult, nem olvasott kottát.
Az ő érdeme a cimbalom komolyzenei hangszerként való elismertetése. Főként Bach-, Lully-, Couperin-, Scarlatti-művek, és népi dallamok átiratait adta elő.
1926-ban Lausanne-ban adta első önálló cimbalomhangversenyét, koncertútjai során csaknem egész Európát bejárta. Sok zeneszerzőt ihletett meg, akik addig nem ismerték a hangszert. Igor Sztravinszkij cimbalomórákat vett Rácztól, és átiratokat komponált számára a hangszert két kis szerzeményében: Rag-Time, Walzer és Polka című műveiben szerepeltette.
(kötelező)
(nem lesz közzétéve, de kötelező)
(kötelező)