165 éve
160 éve
33 éve
530 éve
382 éve
206 éve
198 éve
174 éve
166 éve
122 éve
Lakóházra zuhant a MALÉV utasszállító gépe Budapesten. 30-an haltak meg.63 éve
|
|
A MALÉV HA-TSA lajstromjelű utasgépe aznapi hatodik városnéző repülésén Zuglóban lezuhant, és a Lumumba (ma Róna) utca 224. számú ház felső emeletébe csapódott. A tragédiában a gép személyzete és összes utasa, valamint a házban még három személy vesztette életét. A hivatalos utaslista szerint 20 utas és 4 fő személyzet volt a gépen, valószínűleg többen voltak, 17 felnőtt és 6 gyerek utazott. A hivatalos verzió szerint a balesetet a pilóták okozták. A pilótafülkében 6-an tartózkodtak, a pilóták megpróbálták különleges manőverekkel elkápráztatni vendégeiket. A túl sok utas nem lett volna gond, ha hátul tartózkodnak, azonban amikor megbillent a gép, akkor már gond lett, hogy az orrész nehezebb volt és az alacsony magasság miatt a pilótáknak már nem volt lehetőségük korrigálni.
A hivatalos verzión kívül felmerült a lehetősége annak is, hogy valójában az amerikai gépbe szerelt szovjet motorok hibája okozta a katasztrófát, a pilóták megpróbáltak kényszerleszállást végrehajtani az Erzsébet Királyné úton, de a szovjet motorok védelmében inkább a halott pilótákat tekintették hibásnak.
Az akkori szabályozás szerinti budapesti 12 perces sétarepülések Ferihegyről indultak, 600 méter magasan a Városligetig repültek, ott jött egy bal forduló a Kálvin térig, majd az Üllői út mentén repültek tovább (a kispesti gépgyárnál átlag 300 méter magasan voltak) a reptérig. Sétarepülni csak megfelelő időjárási viszonyok esetén lehetett, a Duna vonalát pedig tilos volt átlépni.
A hivatalos verzión kívül felmerült a lehetősége annak is, hogy valójában az amerikai gépbe szerelt szovjet motorok hibája okozta a katasztrófát, a pilóták megpróbáltak kényszerleszállást végrehajtani az Erzsébet Királyné úton, de a szovjet motorok védelmében inkább a halott pilótákat tekintették hibásnak.
Az akkori szabályozás szerinti budapesti 12 perces sétarepülések Ferihegyről indultak, 600 méter magasan a Városligetig repültek, ott jött egy bal forduló a Kálvin térig, majd az Üllői út mentén repültek tovább (a kispesti gépgyárnál átlag 300 méter magasan voltak) a reptérig. Sétarepülni csak megfelelő időjárási viszonyok esetén lehetett, a Duna vonalát pedig tilos volt átlépni.
(kötelező)
(nem lesz közzétéve, de kötelező)
(kötelező)