567 éve
342 éve
172 éve
161 éve
154 éve
137 éve
135 éve
97 éve
96 éve
95 éve
Ünnepélyesen felavatták az első pesti lóvasútat, ami a mai Kálvin tér és az Újpest Városkapu között közlekedett.158 éve
|
|
Az első menetrend szerinti járat 1866. augusztus 1-jén indult. Két zárt és egy nyitott kocsi közlekedett, az út 37 percig tartott. Ló vagy öszvér vontatta vasút Magyarországon már 1827-ben létezett áruszállításra. A személyszállító lóvasútat gróf Károlyi Sándor indította, aki az újpesti birtokai és Pest közötti rendszeres összeköttetés megteremtéséhez 1865-ben megalakította a Pesti Közúti Vaspálya Társaságot.
A vonalon 12 kocsi közlekedett, naponta tizennégyszer fordultak, kb 4-5 percenként haladt el egy kocsi. Először csak egy vágány volt, így kitérőkkel oldották meg a közlekedést. Az írástudatlan utazók számára a megállókat színes zászlókkal is jelezték. Hamar népszerű lett, az első hónapban 57 ezer utast szállított, a hálózat csúcspontján, 1892-ben 18 milliós utasszámmal büszkélkedhetett. Az utolsó járat 1898- ban tette meg búcsúútját, helyét a villamosított vasút vette át.
A vonalon 12 kocsi közlekedett, naponta tizennégyszer fordultak, kb 4-5 percenként haladt el egy kocsi. Először csak egy vágány volt, így kitérőkkel oldották meg a közlekedést. Az írástudatlan utazók számára a megállókat színes zászlókkal is jelezték. Hamar népszerű lett, az első hónapban 57 ezer utast szállított, a hálózat csúcspontján, 1892-ben 18 milliós utasszámmal büszkélkedhetett. Az utolsó járat 1898- ban tette meg búcsúútját, helyét a villamosított vasút vette át.
(kötelező)
(nem lesz közzétéve, de kötelező)
(kötelező)