28 éve
60 éve
330 éve
12 kilométeres légi utazást hajtottak végre léggömbbel. Ezzel kezdődött az emberi repülés története.
241 éve
190 éve
147 éve
126 éve
119 éve
114 éve
Megkezdték a budai alagút építését, melynek pontos helyét gróf Széchenyi István javasolta.171 éve
|
|
Elsőként 1837-ben Novák Dániel mérnök javasolta Pest és Buda alagúttal való összekötését, az ő alagútja a Duna alatt ment volna, a londoni Temze alagút mintájára. Az alagút megépítése fontos volt a Lánchídon keresztül zajló forgalom szempontjából, Széchenyi javasolta megépítését a mai helyen. A híd terveinek elkészítésével Széchenyi István és Andrássy György Londonban William Tierney Clark angol mérnököt bízták meg 1838-ban. A terveket William Clark készítette, Novák ötleteit is felhasználva. Az 1848-as forradalom majd szabadságharc miatt az építkezés csak 1853-ban kezdődött meg az Edinburgban született Clark Ádám vezetésével, a tervezővel csak névrokonok voltak. 1857-ben adták át a forgalomnak. Keleti kapuzata eklektikusan klasszicizáló stílusban épült. Nyugati kapuja a háború alatt elpusztult, ezt 1949-ben újraépítették. Megnyitásától 1918-ig használatáért díjat kellett fizetni az áthaladóknak.
(kötelező)
(nem lesz közzétéve, de kötelező)
(kötelező)