170 éve
37 éve
482 éve
339 éve
235 éve
211 éve
182 éve
180 éve
159 éve
152 éve
Meghalt ifjabb William Wrigley, a rágógumikirály.92 éve
|
|
William Wrigley 10 éves korától dolgozott apja szappanfőzdéjében, 13 évesen pedig már önállóan ügynökölt szerte az országban a szappanokkal. 29 éves korában unokatestvérével közösen alakítottak egy céget, először hagyományosan szappant gyártottak, később áttértek a sütőporra. Wrigley ösztönös reklámszakember volt: termékeit azzal tette vonzóvá, hogy különböző kis ajándékokat csomagolt melléjük. Hamar kiderült, hogy az ajándék rágógumi érdekesebb, mint a sütőpor, így a cég profilt váltott. 1910-től kezdve hosszú évtizedekig Wrigley fodormentás rágógumija volt a legnépszerűbb rágó Amerikában, ami főként a rengeteg hatékony reklámnak volt köszönhető. Wrigley egy ízben például ingyen mintát küldött minden amerikai telefonelőfizetőnek, de volt hogy másfél kilométer hosszú hirdetőtáblán vagy promóciós körúton mutatta be: rágója nélkülözhetetlen útitárs. A hatékony reklámról azt tartotta: tömören mondd és minél többször. Számítása bevált, halálakor, 1932-ben 34 millió dollárt hagyott örököseire.
(kötelező)
(nem lesz közzétéve, de kötelező)
(kötelező)